Ugrás a fő tartalomra

Helena Silence: Ezüsthíd - Enigma II.


Lena Wall boldogsága nem tarthat örökké: Enigma biztonságából kilépve a veszélyekkel teli valóságban találja magát. Egy különleges erejű férfi felfigyel érző képességére, és minden lehetséges eszközzel megpróbálja megtörni az akaratát. Lena egyetlen menedéke az emlékei a családjáról és szerelméről, Alexről.
Vagy talán ezek sem.
Egy jeges folyóban tér magához megmagyarázhatatlan sérülésekkel, és teljes múltját, még saját nevét is elfelejtve. Egy szabadnapos nyomozó menti meg, aki új életét kínál neki, új barátokat, és még annál is többet.
Kialakulhat-e barátságból szerelem? Mi az összefüggés a véres, kegyetlen gyilkosságok között, amelyek Lena körül történnek? Vissza lehet-e kapni a múltat, vagy örökre elveszett?
Kínzó látomások és egy szenvedélyes szerelemről szóló álmai labirintusában Lenának újra meg kell találnia önmagát és az utat, amely az Ezüsthídon át Enigmába vezet.


Az elején azt hittem, rossz fájlt nyitottam meg a Kindle-n. Komolyan. Kiléptem és rájöttem, hogy mégis csak Ezüsthíd. Azért is zavarodtam meg, mert E/3-as nézetben kezdünk, és nem is Lénáról van szó. Egy új szereplő indítja el a könyvet, aki elég erős mellékszerepet kap a későbbiekben. Valami eszméletlen a hangulatváltás az előző könyv meghitt hegyes-völgyes-legelős idillje után. Rögtön egy brutális késelős-vérzős jelenet elevenedik fel a lapokról. Ja, és mielőtt valaki nyafogna, hogy spoilerezek, a fülszöveg egyértelműen utal a véres, kegyetlen gyilkosságokra. Szóval faltam a lapokat, hogy derüljön már ki végre, hogyan kerültünk a történet elejére.
ez az

Szívem szerint én két részre osztottam volna a könyvet; Silver és Léna címekkel. (Nem is értem, miért nem így van.) Ugyanis, ahogy a fülszöveg is sikeresen tudtunkra adja Léna elfelejt mindent és mindenkit. Egy dögös nyomozó húzza ki a jeges folyóból és kezd el róla gondoskodni. Féltem ettől a klisés száltól, hiszen annyi de annyi olcsó, kiabálós, ok-nélkül-sírós-szappanoperában eljátsszák ezt. Egyből fel is vetődött, hogy ez csak időhúzás, ettől nem lesz több ez a történet. Szerencsére az írónő ügyesen áthidalta ezt a konfliktust, teremtett nekünk egy új lányt, Silvert. Bevallom őszintén, nem emlékszem annyira Léna személyiségére az Enigmából, de bizonyosan nem sokat térhetett el tőle Silver sem. Kedveltem őt is, és örültem, hogy nem hitegette Theot (dögös nyomozó). Az új lányhoz természetesen új közeg dukál, ezúttal egy teljesen új helyszínen mozgunk, egész pontosan New York-ban. Miután Silver kijöhet a kórházból sikerül ott munkát vállalnia, az érző képessége segítségével nagyon sokat tud segíteni a betegeknek. Rendeződni látszik az élete, kialakított egy napi rutint, ám valami mégis motoszkál a fejében. Talán egy emlék? Ki az az arctalan férfi aki szinte minden éjjel álmában a karjaiban tartja? Miért nem tudja ugyanazt a vágyat érezni Theo iránt? Mi történik vele? - Remélem felcsigázlak a kérdésekkel titeket! :D

Alex
Egyszer csak megjelenik Zoé és Victor. Itt kezdődhetne a második, Léna rész. A lány egyszerűen tudja, hogy a feltűnt idegenek nem hazudnak, tényleg a múltjából származnak és szeretik őt. Rájön, hogy mindenképp meg kell tudnia mi történt másfél évvel ezelőtt, így haza utazik édesapjával, hogy együtt megpróbálják felszítani a lány emlékezetét. Nagyon jól esett újra Enigmáról olvasni, a tájleírások most is szinte megelevenedtek a szemem előtt. Amint visszaértünk ide, le se tudtam tenni a könyvet, egy szuszra letudtam. Pláne, hogy végre színre lépett Alex! (Félreértés ne essék, tudom, hogy Alex fekete hajú, de a lelki szemeim előtt valahogy mindig így nézett ki :) A mi ügyeletes szívtiprónk eléggé leépült.. nem, ez nem jó szó. Miután hasztalan keresték Lénát hónapokon keresztül, Alex teljesen átadta magát a tehetetlen dühnek és kifordult magából. - Az igazság az, hogy nekem így, ilyen vadan és alkalmanként nyersen sokkal jobban tetszett... :) - Megkezdődik az ismerkedős fázis újra, amit nagyon élveztem olvasni! Alex hol édesen, néha pedig alattomosan próbálta Léna szerelmét elnyerni. Nem is tudom melyik jött be jobban. Alig vártam, hogy végre egymásra találjanak újra. 


Ez egy nagyon bátor folytatás tele thriller és/vagy krimi elemekkel, amiket a romantika, humor valamint az a kis fanatsy kompenzál valamelyest – leginkább a második felében a történetnek. Egyértelmű ki a felelős a gyilkosságokért és a sok más szörnyűségért, így az  olvasó azt követheti nyomon, hogy a szereplők hogyan rakják ki a kirakóst és birkóznak meg az összeállt képpel. Szóval nagyon jó volt! Kár, hogy vége.. Kellett volna nekem még egy kis Alex és Léna. A vége szép és kerek, bár nyilván nem vagyok maradéktalanul elégedett, de megértem, hogy dramaturgiailag kellett bele ilyen húzás, azt hiszem vártam is.. szóval nincs harag. :)
Enigma
Annyi mindent írnék még róla, de akkor már biztosan lelőném az egészet.. tessék elolvasni! :)

Örülök, hogy vannak ilyen kimagasló magyar tehetségek köztünk! Vastapsot az írónőnek! Szeretnék én is így írni valamikor. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő