Ugrás a fő tartalomra

Sarah J. Maas: The Assassin's Blade - Az orgyilkos pengéje és más történetek



Celaena Sardothien Adarlan legfélelmetesebb orgyilkosa. Az orgyilkosok törvényei szerint teljes engedelmességgel tartozik mesterének, Arobynn Hamelnek, de ő senkire sem hallgat, és csak társában, Samben bízik. Az akciódús előzmény-történetekben Celaena öt kockázatos küldetésre indul távoli szigetekre és ellenséges sivatagokba, ahol a rabszolgák felszabadításáért küzd, és egyben elégtételt akar venni a kegyetlen királyon. Ám eközben megszegi Arobynn parancsait, egy ilyen árulásért pedig elképzelhetetlenül súlyos büntetés jár… Fedezd fel az öntörvényű hősnő sötét és izgalmas világát, és tudd meg öt fordulatos előzménytörténetben, hogy az Üvegtrón sorozat legendája hogyan kezdődött!


A Könyvmolyképző Kiadó újra a kedvemre tett, ugyanis megjelentette az általam imádott és agyonolvasott Üvegtrón előzménynovelláit egy könyvben. Borzasztóan örültem neki, nem volt kérdés, hogy megszerzem magamnak és odateszem a sorozat eddigi kötetei mellé a könyvespolcomra. Már az Üvegtrónban nagyon megkedveltem Celaena-t, és az Éjkorona sokkoló vége után még jobban meg akartam tudni, hogyan kezdődött orgyilkoslányunk karrierje, hogy így mondjam. A novellákról, mint könyvről fogok írni, ugyanis ez az öt kis történet mindenféle tekintetben egymásra épül, egyikből következik a másik.

Nem igazán spoileres a kötet az Üvegtrónra, szerintem előtte és utána is olvasható, mindkét alkalommal adni fog valami újat, valami más meglátást, amitől az ember jobban átérzi az egészet. Mindenki saját szája íze szerint döntse el nyugodtan, milyen sorrendben olvassa. Én az Éjkorona után jutottam hozzá, és így is nagyon élvezhető volt!

A könyv – a novellák összessége – azt meséli el nekünk, hogy ki is Celaena valójában. Rengeteg dolgot suttogtak az Üvegtrónban a lányról, hogy milyen jó és kegyetlen gyilkos, ám magában az első könyvben nem láthattuk meg ezt az oldalát. Ki ne lenne kíváncsi a dicső korszakára, amikor mindenki még jobban rettegte a nevét? Mégis hogyan került Adarlan hírhedt orgyilkosnője Távolvég sóbányáiba? Mi lett Arobynn-nal, aki felnevelte őt? Hogyan zuhant össze teljesen, míg csak egy fakó árnyéka maradt legendás önmagának? A könyv minderre kiterjedt, összetett magyarázatot ad. Maga a bukás folyamata, hogy így mondjam, remekül sikerült, az írónő mindenre figyelt. Teljesen elhittem, hogy minden így történt, ahogy, és vérzett a szívem azért amin a szereplőknek át kellett esniük. 
Ahogy olvastam eszembe jutott miért is kedvelem én annyira Celaena karakterét. Egy (igazán) vad, zabolázatlan lány, aki mindvégig megy a saját feje után, akinek nem lehet parancsolni, a kegyetlen orgyilkos. De közben pedig annyira lány! Aki szinte megremeg egy parfüm édes illatától, aki imádja a ruhákat és ékszereket, na meg a kényelmet. Aki tudja, hogy gyönyörű és halálos. És aki a legváratlanabb pillanatban lesz féltékeny és hirtelen nem tudja kezelni az érzést, aki gyakran előbb beszél, mint gondolkodik A lánynak ebben a kötetben igen csak van egója, nem hiszi el, hogy nála bárki is jobb lehet akármilyen tekintetben. Ez persze nem baj, mert az igazságérzete és felelősség tudata, szarkasztikus humora mindent kárpótol érte. Meg amúgy sem idegesítően jönnek le ezek a nagyzolós gondolatai, az olvasó tudomásul veszi, hogy ő a legjobb, nem is száll vitába ezzel a kijelentéssel. Érezhető, hogy itt még fiatal, nem gondolja végig a tettei következményét, ámbár az ebből kialakuló következményeket egyenes háttal elviseli. Ő már csak ilyen, egy kiforrott, erős és végtelenül szerethető karakter. Kedvenc főhősnők között van.

Sam a történet szintén kiemelkedő alakja, akiről már hallottunk-olvastunk a sorozat eddig megjelent könyveiben. Sam Celaena társa volt, akit a lány nagyon szeretett és elveszített. Ezt már tudtuk. Itt megismertük a fiatal orgyilkosfiút, és a kettejük egymáshoz fűződő kapcsolatát, és bevallom nagyon megkedveltem a fiút és borzasztóan sajnáltam ami vele történt. :( Köztudott szerintem, mennyire Chaol párti vagyok!, de szívből szurkoltam Sam-nek, és azok a kis pillanatok, amiket az írónő engedélyezett nekik, igazán jól sikerültek és közel is kerültek hozzám. Mondhatnám, hogy tipikus a szerelem kialakulása, hiszen az első novellában még utálják egymást, - legalábbis Celaena utálja Sam-et - , majd szépen lassan, ahogy a döntéseiket hozzák és a színfalak mögé látnak, más fényben látják egymást is. Rájönnek, hogy ők ketten nagyon is hasonlóak és igazán jó párost alkotnak együtt. Kár, hogy a boldogság olyan gyorsan és könnyen elillant.


A másik kiemelkedő alak nem más, mint Arobbyn, az orgyilkosok királya, akiről szintén sok mindent olvastunk már korábban. Ő talált rá Celaena-ra, miután a gonosz király kiírtotta a családját és fogadta maga mellé az akkor még csak alig 10 éves lányt. Celaena érzései Arobynn iránt nagyon igaznak hatottak. Nem tudta, hányadán állnak igazából egymással, sosem tudta, csak azt, hogy nélküle ott halt volna meg a folyóparton, vagy egy olcsó lebujban szórakoztatná a söpredéket. A könyvben többször el is gondolkodik ezen a lány, hogy Arobynn mint apa, bátyj vagy szerető szerepében tetszeleg-e előtte. Az életét és hírnevét köszönhette neki, így teljes mértékben megértettem a hezitálásait. Nem tudtam hibáztatni semmiért. Hiába voltak elég erős ellenérzéseim a férfival szemben oldalakon keresztül, megértettem Celaena-t, hogy nem igazán mert nyíltan ellene fordulni.

A végén, mikor a dolgok kiderültek, amikor a tetőpontra értünk és végre megláttuk Arobynn "dicső" személyiségét, a lánnyal együtt gyűlöltem és dühöngtem. Celaena-nak életében először kellett elviselnie ekkora fájdalmat, hiszen mindenkit elveszített. Csoda, hogy így összezuhant? Dühöngtem. Minden miatt. Mindent éreztem, amit ő. Az utolsó oldalakon szinte megkönnyeztem azt, ahogy a lány próbálta tartani magában a lelket. Szívszorító volt. Nem gondoltam volna, hogy az előmények ekkora hatást képesek kiváltani belőlem, de mégis így lett. Hatalmas bravó az írónőnek, hiszen ezzel a sorozattal valami csodálatosat alkotott, ami örökre velem marad.

Ui.: Chaol ♥♥♥ ((és Dorian)) is felbukkant! Na, ki ismert rájuk? Ugye megismertétek őket?!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő