Ugrás a fő tartalomra

Sara Raasch: Hó mint hamu (Hó mint hamu #1)


Kiadó-megjelenés: Twister Media, 2015
Fordította: Bozai Ágota
Oldalak száma: 496 
Megtört szívű lány
Ádáz harcos
Leendő hős
Vajon Meira képes megmenteni azt a világot, amit soha nem ismert igazán?
TIZENHAT ÉVE annak, hogy a Tél Királyságát megszállta az ellenség; lakóit rabigába hajtották. Varázslat és uralkodó nélkül maradtak. A télieknek nem maradt más reményük a szabadságra, mint a nyolc túlélő, akiknek valahogyan sikerült elmenekülniük, és akik a lehetőségre várnak, hogy visszacsempészhessék a Tél varázslatát, és újjáépítsék a birodalmat.
Meira nagyon kicsi volt, amikor Tél vereséget szenvedett és ő elvesztette a szüleit. Menekültként élt, a téliek tábornoka, Sir lett a gyámja, ő pedig harcosnak nevelte. Meira szerelme legjobb barátja, a leendő király, Mather; a fiatal lány pedig mindent megtenne azért, hogy Tél birodalmának hatalma helyreálljon. Így hát, amikor a kémek felfedezik, hol őrzik azt az ősi medaliont, amelynek segítségével visszakaphatnák a varázserejüket, Meira elhatározza, hogy maga indul a keresésére. Magas tornyokra mászik, ellenséges katonákkal harcol; valóra vált régi álma. Ám a küldetés nem a tervek szerint alakul, és Meira hamarosan gonosz varázslat, veszélyes politika, fortélyos üzelmek világában találja magát… és végül rádöbben, hogy sorsa felett nem ő rendelkezik… és ez mindig is így volt.
Ha valaki nem kapná fel a fejét a borítóra és a különös címre, a fülszövegre már biztosan. Hiszen itt egy remek ötlet, amit még nem is láttam viszont papíron. Pedig annyira adja magát. Négy évszak, négy királyság. Tavaszföld, Télkirályság, Nyárkirályság és Őszföld. És csak hogy többen legyünk kapunk még pluszban négy Ritmus királyságot is, ami nem a zenei ritmusokra akar rávilágítani. Mindegyik királyság rendelkezik egy mágiaszterrel, ami minden esetben más-más tárgy, amiben a birodalom varázslata rejlik. Amikor Tavaszföld leigázta Abril vezetésével Télkirályságot, a vesztes ország mágiasztere megsemmisült. A medalion két félre esett rész, amit Abril szakszerűen elrejtett. A nyolc téli túlélő már évek óta próbálja visszaszerezni a medaliont, hogy  Télkirályságban újra jelen legyen a mágia. 

A viláfelépítéshez hozzátenném még, mielőtt rátérek a szereplőkre, hogy módfelett jól kigondolt. A különböző évszakok királyságaiban lévő emberek kinézetre is mások. Így a télieknek hófehér hajkoronájuk van, míg a tavasziaknak sötétszőke, nyárnak vörös stb. Ahogy az öröklődés is más. Van példa mindkét esetre, miszerint az egyik királyságban a női vonalon, míg a másikban a férfi vonalon öröklődik a trón. Bár ebben a történetben igazából szinte csak Télországról tudunk meg bővebb és részletesebb infókat. Ezt hiányoltam is a többi birodalom részéről. Például Nyárról alig esett pár szó. Ahogy a ritmus királyságok közül is csak egyről kaphattunk bizonyos képet.

Meira még kisbaba volt, mikor menekülnie kellett népének Tavaszföld elől. Mondhatjuk, száműzetésben nőtt fel, etikett és protokoll helyett, amit egy hölgynek tanulnia kellene, kardozni és harcolni tanult. Igen, újra feudális világban járunk, habár ez tuti lejött már minden kedves olvasónak. A legjobb barátjával Matherrel ezd, akibe talán szerelmes is. Azért használom ezt a talánt, mert Matheren kívül nem is ismer senki olyan fiút, aki potenciális partnere lehetne.Ő vele egy korú, jól kijönnek, de nincs összehasonlítási alapja, csak azt tudja, hogy szereti a fiút és nagyon fontos neki.
A másik fontos karakter a lány életében Sir, akire mint apja tekint, hiába nem az. Ő nevelte fel, a gondját viselte, mindig nagyszerű tanácsokkal látta el, de ha úgy adódott keményen meg is dorgálta a lányt, sőt még teszi most is. Sir elengedi Merirát egy expedícióra, hogy így fogalmazzam, és ennek eredményeképpen megkaparintják a medalion egyik felét. És itt elkezdődik a buli.
Télország menekültjeinek szövetségest kell találniuk, mert nyolcan semmiképp nem vehetik fel a versenyt Abrillel és a seregével. Ha már itt tartunk! Én végig abban a hitben éltem, hogy Abril, Tavaszföld zsarnok uralkodója nő! Annyira nőre hajazott a személyiségének leírása, meg a neve is. Nem kell mondanom, mennyire meghökkentem, mikor kiderült férfiról beszélünk. :D Ez a szövetséges pedig az egyik már említett Ritmus királyság, akinek sajátos elképzelései vannak erről a szövetségről. Keményen alkusznak, amibe Télnek muszáj belemennie. Az alku tárgya Meira.
Itt ismerkedhetünk meg Theron herceggel, aki nekem jobban bejött mint Mather. Kialakul nekünk egy kis szerelmiháromszöges szösszenet, mert Meira nagyon szerelmes Matherbe, vagy csak a szerelem gondolatába, de a fiú nem lép semmit! Annál inkább Theron. Ne érts félre, nem nyomul, csak nem hagyja hidegen a lány, érdeklődik iránta, meg akarja ismerni. És a lány egyszer csak ott találja magát, hogy nem tudja kit és mit akar. Említettem, hogy letettem a voksom Theron mellett, de ez hiába van így, amikor feltűnt Mather a lapokon neki is szurkoltam. Nem bánnám, ha Meira döntene, véglegesen, így nekem sem kellene tépelődnöm itt. :D

Bonyolódnak a dolgok, Meira rájön, hogy nem veszett el Télország minden varázslata, csak azt nem érti, hogyan lehetséges ez. Hanna, az elhunyt királynő álmában kommunikál vele, de nem sok sikerrel, a lány a kezdetekben nem tudja megérteni a királynő üzeneteit. Lesznek csaták, amik sok áldozat vérét követelik. Találkozhatunk Tavaszföld börtöneiben sínylődő téliekkel, akik már minden reményüket elvesztették. 
Szerettem a könyvet, főleg a világ miatt. A hosszadalmas felvezetés miatt kell kicsit nyafognom, ugyanis le kellett mennie kb 100 oldalnak, hogy úgy igazán érdekeljen. Itt tartotta a szintet a cselekmény, aztán egyszer csak hopp, mintha elvágták volna. Brutálisan leült a sztori, néha azon vettem észre magam, hogy azt sem tudom, mit olvasok. Ez azért nem jó. Viszont a vége kárpótolt, a feszültség és megoldás párosa nyert. 
Várom a folytatást, érdekel mi lesz még itt. Télnek sikerül felállnia és újra felvirágoztatni a birodalmát? Mi lesz Abrillel? Na és kit választ Meira? Mathert vagy Theront? Sok a kérdés, és egyelőre nincs válasz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő