Ugrás a fő tartalomra

Veronica Roth: A beavatott

Itt ez a hatalmas Divergent-láz - hozzáteszem, én is ebben szenvedek. Szinte elepedek azért, hogy eljuthassak egy moziba és megnézhessem a filmet! Eddig nem úgy néz ki, hogy lesz rá lehetőségem, de nem fogom feladni a reményt.

A könyvről.

Biztos vagyok benne, hogy rengetegen olvastuk már. Igazi kis csemege a maga sötét, disztópikus módján. Azonban engem a fülszöveg nem nyert meg magának, a film előzetesének a hatására kezdtem el olvasni a történetet.

Szeretem a jól megírt disztópiákat és ez a könyv bizony ilyen. Itt is megbizonyosodunk arról, hogy a politikának milyen elképzelhetetlen hatalma van az átlagos emberek élete felett, és milyen szinten képes néhány torz világszemlélettel rendelkező egyén tönkretenni az emberek életét. Érdekesnek találtam a társadalom csoportokra osztását, bár én nem tudnék választani hova is tartozzak. Lehet elfajzott vagyok?

Ez a könyv számomra mégis inkább a félelmekről szólt. Elgondolkodtam azon nekem vajon hány félelmem van, és hogy szembe mernék-e nézni velük. Rájöttem, hogy rengeteg igazságot olvastam a könyvben, az önfeláldozás és a bátorság tényleg elég közel van egymáshoz.

– Úgy érted, a félelmek nem múlnak el?
– Van, hogy igen. De néha új félelmek lépnek a helyükbe. – Hüvelykujját a nadrágszíjába akasztja. – Csakhogy nem az a cél, hogy ne legyenek félelmeink. Ez lehetetlen ugyanis. Az a lényeg, hogy megtanuld uralni a félelmeidet, és rájöjj, hogyan függetlenítheted magadat tőlük.
Tris személyében egy igazi lányt ismerhettem meg, igazi hezitálásokkal, hiszen a való életben is ennyit őrlődik egy ember a tetteit illetően, mert próbálja kitalálni hogyan cselekedjen, hogy az helyes legyen. Úgy helyes, hogy az jó legyen a társadalomnak, a családtagjainak, szeretteinek, de közben mégse hazudtolja meg a saját természetét. Tris nagyon nehéz döntések meghozatalára kényszerül, csupán azért, hogy ő és a hozzá közel állók életben maradjanak, így ennek köszönhetően elég sok megrázkódtatásban van része. Az írónő minden nehézség nélkül csökkentette a jó oldalt is, nem félt attól, hogy onnan is megöljön valakit, amitől a könyv tartalma még mélyebb lett. 

A könyv érdekes hangulata egy cseppnyi humorral van fűszerezve, ami nincs eltúlozva, annyi van amennyi kell. Na és a szerelmi szál is puhítja a dolgokat. Tris és Négyes szerelménél olvastam már nagyobb szerelemről és valószínűleg olvasni is fogok, de mégis nagyon tetszett. Igazi kapcsolat van közöttük, ami lassan bontakozik ki, és ettől olyan hihető. Szurkolok nekik, hogy a továbbiakban is maradjanak meg egymás mellett!




A vége fantasztikusra sikerült, nagyon szeretném már olvasni a következő részt. Egyik bonyodalomból ugrottunk a másikba, de nem éreztem azt, hogy ez egy hirtelen összecsapott vég lenne. Ez így volt jó, éreztem a feszültséget, hogy Tris-ék kifutnak az időből és akkor vége lesz mindennek. De nem így történt szerencsére. Bízom benne, hogy a film is legalább ilyen jól fog sikerülni és nem ferdítik el benne a dolgokat.

Ha fent is úgy akarják, akkor el fogok jutni a moziba és meg fogom nézni a filmet. Amint ez bekövetkezik, megosztom veletek az élményt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő