Ugrás a fő tartalomra

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)


Az Angelfall trilógia befejező kötete.
A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek.
Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást?

Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Megjelenés: 2016. Szeged
Oldalak száma: 368
Fordította: Ancsa T.
ISBN: 9789633998151
Van saját példányom?: Igen, kartonált, Elit kiadás, 22-es sorszámmal

Elérkezett ez a keserédes pillanat is. Lezárul újra egy sorozat. Egy remek sorozat. Ilyenkor mindig kicsit magamba fordulok. Igazából ellentétes érzéseket élek meg, hiszen már vagy hónapok óta vártam a befejezést, és mégis, mikor megjött, nem kezdtem el egyből. Nem akartam búcsút venni szeretett hőseimtől. Amint megbékéltem a helyzettel, hogy ez a dolgok rendje, belevetettem magam.

FONTOS! Amennyiben nem olvastad a trilógia előző köteteit, erősen spoileres lesz számodra a bejegyzés többi része!
Viszont, ha szeretnéd feleleveníteni a korábbi kötetek cselekményét, ajánlom figyelmedbe a róluk írt posztjaimat: Angyalok bukása és a Túlélők világa  

Ugyanott vagyunk, ahol befejeztük a Túlélők világában. Penryn, Rafi, Paidge együtt menekül a sáskákkal és Beliellel együtt. Rábukkannak egy szigetre, ahol az egyik elhagyatott házban végre pihenhetnek egy kicsit. Elvégre az előző kötet második fele óta folyamatosan mozgásban és stresszben voltak szereplőink. Ez a kis szusszanás, mint víz a sivatagban, olyan jól esett. Különösen azért, mert igen csak nehezményeztem, hogy a Túlélőkben Penryn és Rafi csak kerülgette egymást. Hiába voltak azok a romantikus részek is annyira gyomorbizsergetőek, hogy el sem tudom igazán magyarázni, nagyon kellett ez az igazi mámor. Rendkívül boldog voltam, hogy Rafi ebben a kötetben "köp" az angyalok szabályaira, hacsak párszor pár percig is. Imádnivalóak voltak ezek a pár percek. Hatalmas pluszpont azért, hogy már a könyv elején összegabalyodtak. Lehet be is csavarodok, ha az első csókig a könyv feléig kell várnom.


A könyv első felében tehát a pihenésé a főszerep, az írónő érzékelhetően előmelegíti a terepet. Felbukkannak újra az Ellenállás emberei, ahogy Penryn anyja és Józsiás angyal is beköszön. Rafi esélyt kap, hogy visszaszerezze hófehér szárnyait. - Itt azért megijedtem, nagyon féltettem őt, nehogy megint átvágják. - Továbbá indulnia kell a Hírvivő címért is, ha nem akarják azt, hogy Uriel  nyerjen a választáson, és pusztulást hozzon az emberek és angyalok világára egyaránt. Követőket kell szereznie, akik hozzásegítik a győzelemhez. Penryn segítségével találnak egy lehetséges módot arra, hogy régi bajtársait, barátait, a Felvigyázókat újra maga mellett tudja. Viszont a Felvigyázók bukottak, hiszen évezredekkel ezelőtt házasságba léptek az emberek lányaival. Hol vannak akkor most ők? Igen, a pokolban. 


Pokol és a Démonvezér
Tündérmackó közbenjárásával átjárót nyitnak a múltbéli pokolba. Itt egy régi szereplőt ismerhetünk meg más aspektusból, ami szerintem tök jó ötlet volt. Az ember megérti, miért lett olyan, amilyen. Ráadásul, ahogy a szálak egymásba kapcsolódnak! Remek fordulatok. Különben szerettem a pokolban játszódó pár fejezetet, főleg, hogy az egyik legkedvesebb Penrn-Rafi jelenetemet is magában foglalta. Ez pedig a 42. fejezet. ♥

A kirándulás végén természetesen sikerül kimenekíteni a Felvigyázókat. Meg kell jegyeznem, hogy nagyon megkedveltem őket, és tök jó volt látni, Rafi hogyan viselkedik a jól megszokott angyali közegben a barátaival.


Innentől fogva, a könyv háromnegyede felé aztán kezdenek sűrűsödni a dolgok. Jön  a választás. Rafinak el kell válnia Penryntől, hogy megszerezze a Hírvivő címet és hazavezényelje az angyalokat. Közben az Ellenállás továbbra is felsőfokon üzemelteti menekülttáborát, teljes erőbedobással dolgoznak, most hogy az Alcatrazból kiszabadított embereket is itt szállásolták el. Penryn anyja egy szektával üzletel, akik el akarják adni Penrynt. Mégpedig azért, mert a lány fejére elképesztő mértékű vérdíjat tűztek ki, hiszen ő a hírhedt Angyalgyilkos.

Rafi a fehér szárnyaival
Úgyhogy az írónő jó kis bulit csapott össze így a végére. Fintorogtam is, hogyan fogja ezt lezárni. A legeslegvégén kaotikus állapotok uralkodnak. Az ellenállás DuDammal és Penrynnel még egy tehetségkutatót is szervez! És aztán jönnek a sáskák. És az angyalok. És még több angyal. Mindenki mindenki ellen harcol, elkezdődik az elkerülhetetlen összecsapás. Ki fog nyerni? Végtelenül átéreztem Penryn gondolatait. Nem is kell talán magyaráznom, hogy milyen szenvedélyes érzéseket táplál az ellenség egyik leghatalmasabb angyala iránt. Kinek tartozunk hűséggel? A népünk iránt, ami már csak a maradéka a hajdaninak, vagy álljunk a szívünk mellé, és hagyjuk az embereket a fenébe? Penryn ismét jól dönt, úgy, ahogy azt vártam is tőle. Nem hazudtolta meg magát. Ahogy Rafi sem. A végén, mikor a csata a tetőfokára hágott és már csak a megoldás volt hátra, valaki olyan áldozatot hozott, hogy leesett az állam! Kis híján megkönnyeztem. Komolyan.

Rafi, Penryn

Tudnék még annyi mindent mondani a cselekményről, de nem szeretném senkitől elvenni a felfedezés örömét. Előjáróban annyit, hogy méltó ezen kötet a korábbiakhoz. Minden megvan benne, ami egy ilyen kaliberű sorozatban elvárható. Szenvedély, humor, veszély, akció, meglepő fordulatok. És a logikusság természetesen! Mindenkinek ajánlom olvasásra! A tinilányoknak Rafi miatt. A fiatal felnőtteknek szintén Rafi miatt. Az igazi nőknek megint csak Rafi miatt!


De hogy komoly maradjak, tényleg minden korosztály képes megtalálni ebben a fantasztikus sztoriban azt, ami neki kell. Láthatsz benne egy nem mindennapi családot, akik nem hétköznapi problémákkal küzdenek, mégis ki tudnak tartani egymás mellett. Láthatod, az emberek milyen könnyen ki tudnak fordulni magukból, és hogyan képesek alig egy hét alatt állati színvonalra visszaesni. Viszont azt is láthatod, hogyan lehet túlélni és életben maradni. Mert ez a lényeg. Mindig ez a lényeg. Nem szabad feladni, nem szabad engedni a primitív vágyaknak, minden körülmények között meg kell maradni embernek. Emberséges embernek. Penrynről minden lány példát vehet. Ilyen egy igazi főhős. Kemény, harcias, de közben mégis csak egy fiatal felnőtt lány, aki szerelemre és békére vágyik. És mit hoz az élet? Kitartott és megkapta. Szóval, csak fel a fejjel! Nekünk talán nem kell megküzdenünk ennyi gonddal, mint neki, de így csak nekünk könnyebb követni Penryn példáját. Biztos nem vagyok egyedül azzal a gondolatommal, hogy végig csinálnám, azt amit Penryn, ha a végén engem is Rafi várna. :)

Végül, a kedvcsináló idézetek előtt, szeretném megköszönni Ancsa T munkáját! Ahogy ezt a sorozatot elénk tárta, zseniális. Imádtam olvasni őket. És természetesen köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak is, hogy lehetővé tették, hogy megismerjem, átéljem, és beleszeressek ebbe a történetbe! Nem lehetek elég hálás.. és ez "csak" az egyik sorozatotok. ♥



Jöjjenek az idézetek! 

– Ó! – Rafi bágyadtan vigyorog. – Még a sáskák is félnek az anyukádtól.

– Mi van rajtad? – Tetőtől talpig végigmér. 
Olyan kényelmes, hogy el is feledkeztem róla, a levágott aljú pólóban és a sztreccs bokszerben vagyok. Végignézek magamon van-e miért feszélyezve éreznem magam. A ruházatom kellőképpen takar, eltekintve A hasamtól. És talán a lábamból is a szokásosnál kicsivel több látszik. 
– Kérdezi a fickó, aki folyton ing nélkül szaladgál? 
Mondjuk, nekem kimondottan tetszik, ha nincs rajta ing és kilátszik a kocka hasa, de ezt inkább nem említem. 
– A szárnyak miatt nem túl kényelmes viselet az ing. Azonkívül nem hallottam, hogy bárki panaszkodott volna. 
– Azért ne szálljon a fejedbe, Rafi! Dicsérni se dicsért senki.

 – Te nagyon különleges lány vagy, Penryn. Csodálatos lány. Az a „nincs több hozzád fogható” fajta. 

– Mit gondolsz, hogy alakulnának a dolgok – A hangom elakad. Nyelek egyet, és folytatom. – Ha ember lennél, vagy én angyal? 
Kinyújtja a kezét, mintha nem bírná megállni, és a mutatóujjával végigsimít a ruha vállán. 
– Ha ember lennék, felszántanám neked a legjobb tanyát. – Komolyan, őszintén cseng a hangja.

Férfiakkal küzdöttél, akik kétszer akkorák voltak mint te, megöltél egy angyalharcost, szembeszálltál egy arkangyallal és angyalkardot forgatsz – Rafi a fejét ingatja. – de úgy visítozol, mint egy kislány, ha meglátsz egy kukacot?

 – Kíváncsi vagy, hány emberlánnyal volt dolga? Mit gondolsz, hány szívet tört össze Rafael, a nagy arkangyal? – Szóval, azt állítod, hogy szívtipró? – Azt állítom, hogy nincs szíve. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő