Ugrás a fő tartalomra

Colleen Hoover: Losing Hope - Reményvesztett

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz. Előbb célszerű, mondhatni erősen ajánlott elolvasni a sorozat első részét, hiába ugyanaz majdnem mint ez.
Itt találjátok róla, a Hopeless - Reménytelen - ről írt véleményemet. :)


Colleen Hoover, New York Times sikerlistás szerző valósággal megbabonázta olvasóit a Hopeless-szel. A történet egy hányatott sorsú lányról, Skyról szól, aki összetalálkozik rég elvesztett gyermekkori barátjával, Dean Holderrel. A fiú segít a sokkoló családi múlt feltárásában, így Sky végre elcsitíthatja magában a mély sebet hagyó emlékeket és érzéseket.
A Hopeless Sky szemszögéből mutatta be az eseményeket, a Losing Hope pedig bepillantást enged Dean Holder történetébe, akit régóta kísért a kislány elvesztése. Úgy érzi, kudarcot vallott, amiért nem tudta őt megmenteni. Holder életét beárnyékolja a megbánás és a bűntudat. Sohasem hagyott fel Sky keresésével, mert úgy érzi: ha megtalálná, tovább tudna lépni végre. Arra viszont nem számított, hogy a találkozás pillanata még kínzóbb fájdalmat hoz.
Holder a Losing Hope-ban meséli el, hogy a tizenhárom évvel korábbi események miként hatottak az ő és családja életére, s hogyan lett magányos küldetés számára a lány megmentése. A végleges gyógyulást azonban csak a Sky iránt érzett szerelem hozhatja el…




Ezzel a könyvvel kezdtem el azon könyvek sorát, amiket a könyvhét alkalmával voltam szerencsés beszerezni. Egy hajszállal ez a történet nyert, hiszen a Luxen sorozat befejező része is nagyon ingerelte már a fantáziámat.. ám mégis csak Holder lett a befutó. :) Egy nap alatt bőven végeztem vele. :) (amúgy jelenleg már az Opposition-t olvasom. :)

Sky
Ahogy vártam, simán megütötte a Reménytelen mércéjét. Mélyenszántó, megható, gyönyörű. Érdemes volt megírnia az írónőnek Holder szemszögéből is a történetet; rengeteg pluszt adott ezzel nekünk, olvasóknak. Hatalmas kedvenc a Hopeless és ez is. A történet ugyanaz, mégis más. Nem hittem volna, hogy képes lesz ugyanúgy összefacsarni, mint elődje, ám mégis sikerült. Ezt meg is könnyeztem, a Reménytelent pedig nem. Ez azért mond valamit.

Nem akarok spoilerezni, bár talán aki olvassa ezt a bejegyzést, az már olvasta az első könyvet, így nem tudom meglepni. :D Remélem.. Szóval. Ott kezdünk, hogy Holder rátalál Less-re, az ikertestvérére. A fiú és családja teljesen összeomlanak, próbálják túlélni a napokat egyiket a másik után. Dean egyre problémásabb fiatal lesz, egy szó nélkül nekimegy akárkinek, aki csak egy fél szóval becsmérli elhunyt testvérét. Láthatjuk, hogy milyen nehéz volt neki állni a bámészkodó tekinteteket, figyelmen kívül hagyni a suttogásokat.. átélve a helyzetét, valószínűleg mi is így tettünk volna. Szerencsére van egy jó barátja, Daniel, aki egy üde színfoltot jelentett nekem. Nagyon bírtam a csávót, főleg, hogy senkit sem a nevén hívott. Ez tök vicces. 

Szegény Holder folyamatosan őrlődik, szinte összecsuklik a saját bűntudata alatt, hogy nem tudott segíteni a két legfontosabb személynek az életében. Az egyik Less, a másik pedig Hope. Azóta sem nyugodott bele, immár 13 éve kémleli az utcákat, minden lányban elveszett barátját keresi. De aztán rátalál Skyra.. és a dolgok itt kezdenek csak igazán bonyolódni.. és szárnyalni.. :) Nem is kívánok többet mondani erről, hiszen ismerjük a történetet. Ha nem!?, segítsetek magatokon, és vegyétek a kezetekbe. :)
Holder

Megbizonyosodtam róla, hogy Holder tényleg olyan eszménykép, mint akit előzőleg megismertem. Egy csupaszív fiú, akinek borzasztóan nagy szíve van. Beleláthatunk a lelkébe, átélhetjük vele a megrázkódtatásokat, amiket kénytelen volt elviselni. Beleláthatunk a szívébe, s ahogy ő szeret bele Sky-ba, úgy szeretünk bele mi is újra Holderbe. A szerelmi szál ismét nagyon szép és fokozatosan haladunk a katarzis felé. Szerencsére nincsenek elhamarkodott esetek, minden a lehető legjobb tempóban halad. Ezért is szeretem többek között a Hopeless-t.  Az írónő ugyanolyan jól tolmácsolta a fiú gondolatait, mint előzőleg Sky-éval tette. Még jobban megszerettem ezt a fiút.

A testvéri szeretet ugyanolyan jelentőséget kap a szerelem mellett. Holder egy füzetbe ír leveleket Less-nek, mint egy naplót saját magának. Segít neki feldolgozni a traumát. Ezek a levelek hol viccesek, hol véresen komolyak, néhol pedig egyenesen szívet tépőek voltak. Az utolsó elérte, hogy megkönnyezzem. Akaratlanul is eszembe jutott, mi lenne, ha én írnék a saját testvéremnek.. Majd megszakadt a szívem.

 
Köszönöm, hogy elolvashattam ezt a csodát. Tudom, hogy még sokszor fel fogom lapozni mind a kettőt. És ki nem adom a kezemből őket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő