Ugrás a fő tartalomra

C. J. Redwine: Az ​árnyékkirálynő


Tükröm, ​​tükröm, mondd meg nékem: ki uralja e vidéket?
Lorelai Diederich szökevény koronahercegnőnek egyetlen célja van: megölni a gonosz királynét, aki magához ragadta a hatalmat, elfoglalta Ravenspire trónját, és megölte a hercegnő apját. Ehhez Lorelai kénytelen a varázslat fegyverét bevetni, amivel azonban Irina királyné is élhet. A hercegnőnek erősebbnek, gyorsabbnak és kitartóbbnak kell lennie Irinánál, akihez fogható veszélyes varázslót még nem látott Ravenspire.
A szomszédos királyság, Eldr földjén Kol herceg apját és bátyját megölik az országot lerohanó, varázserővel irányított ogrék, így hirtelen a másodszülött herceg felelősségévé válik megvédeni az országot. Ehhez Kolnak varázserőre van szüksége. Ezt csak úgy szerezheti meg, ha egyezséget köt Ravenspire uralkodójával. Irina azt kéri tőle, hogy segítségéért cserébe vigye el neki Lorelai szívét.
A hercegnő azonban egyáltalán nem olyan, mint amilyennek Kol gondolta. Gyönyörű, megzabolázhatatlan és megállíthatatlan. A sötét varázslat ellenére Lorelai vonzódik a zaklatott ifjú királyhoz. Azért küzd, hogy mindig egy lépéssel a sárkányszívű vadász király előtt járjon, akit a kelleténél sokkal jobban kedvel. Mindent megtesz, hogy legyőzze a gonosz királynét. Irina azonban nem adja fel harc nélkül, és végső lépésének következménye az is lehet, hogy a hercegnő elveszti utolsó megmaradt vesztenivalóját.



Kiadó: Twister Media
Megjelenés: 2016. Budapest
Oldalak száma: 416.
Fordította: Bozai Ágota



Abban a kegyben részesültem, hogy a minap a bejövő leveleim között a moly.hu-n, egy a Twister Médiától érkezett, melyben megkértek, olvassam el eme könyvet, és írjak róla recenziót. Azon nyomban kaptam az alkalmon, és nem kellett megbánnom sem.
A borító figyelemfelkeltő, és illik is a királynő fekete lelkéhez. Könnyű volt olvasni, a betűk pont akkorák és olyan betűtípussal írottak, amik tényleg hozzájárulnak ahhoz, hogy az olvasó csak üljön és lapozzon. Viszont bármennyire fáj, nem mehetek el amellett, hogy nagyon sok benne az elírás. Többféle szempontból is. Például, a nevek összekeverése, felcserélése elég gyakori. Többször is előfordult, hogy mikor Irináról van szó, Lorelai neve szerepel az adott bekezdésben. Plusz, néhány értelmetlen, befejezetlen mondattal is találkoztam. Nyilván mindenki hibázik, ez tény. Tuti biztos, hogy ebben a bejegyzésben is lesz hiba. Viszont ezek a kis bakik az adott oldalon, az adott jelenetben tényleg képesek kárt tenni. Kizökkentenek az épp olvasott jelenetből. Mindenesetre az egész könyv teljes szövegéhez képest elenyészőek ezek a hibák. Ne haragudjatok, hogy kukacoskodtam! 

De térjünk rá a mesére.
Ahogy az elsőre lejön, ez egy nagyon is ismert mese újragondolása. A kötelező Hófehérke elemek nagyjából megvannak: tükör, gonosz királyné, mérgezett alma, hófehérke, herceg. (A törpéket mondjuk hiányoltam..) Lorelainak és öccsének, Leónak kiskorukban menekülniük kellett az otthonukból, ugyanis Irina, aki a nagynénjük! megölte a szüleiket, hogy megkaparinthassa Ravenspire trónját. Gabril, aki akkoriban a testőrségnél szolgált kimenekítette a gyerekeket a palotából, és velük maradt. Ő testesíti meg a történetben a mindenkori jó barátot, a védelmezőt, a tanítót. A két elbujdosott örökös arra teszi fel gyermekkorát, hogy eddzen, gyakoroljon, és végül leszámoljon Irinával.

Lorelai

A cselekménybe belibben egy másik szál. Ez a szál Eldr királyságáról, és annak ifjú királyáról, Kolról szól. Na, és persze az ogrékról. Ezek az undorító teremtmények le akarják igázni Eldr királyságát, és Kol csak egyféleképpen tudja megállítani őket. Varázslattal. És csak egy embert ismer, aki birtokában van a mágiának. Ő pedig Irinia. - Itt kapcsolódik össze a két cselekményszál.- A gonosz királyné, ahogy azt vártam is tőle, egy undorító alkuba csalja bele Kolt, amiből olybá tűnik nem tud kiszállni. Ő lesz a vadász, aki elviszi a királynőnek Hófehérke (Lorelai) szívét. Ám, hogy kacifántosabb legyen a dolog, Kol és a szökött hercegnő még jóval ezelőtt találkoznak, és ezen találkozás alkalmával a lány megmenti a sárkánykirály életét. (Igen, Kol sárkányember.)  Így Kolnak nem engedi a becsülete, hogy megölje a lányt. Együtt szállnak szembe Irina sötét varázslatával, miközben szárnyra kap köztük a szerelem, mondhatom elég rendhagyó körülmények között. Viszont én imádom az ilyet. Amikor minden ellene van a szerelemnek, de az a végén akkor is utat tör magának. Ráadásul ebben a történetben ez elég drámaian van tálalva.

 
Kol
A cselekmény nagyon mozgalmas. Szegény szereplőket sajnáltam is, hogy sosincs idejük pihenni. Mindig történik valami, ami miatt menekülniük vagy harcolniuk kell. Hol a méteres kőszobrok kelnek életre, hol a létező összes bogár és rovar akarja megenni őket - ez a rész tiszta libabőr volt.. - Az eldraiak nagy nehezen megbíznak Lorelaiban, így a csapat még nagyobb erőre tesz szert.

Mint ahogy azt korábban elhintettem, Elrd sárkánykirályság. Az ottani emberek sárkányemberek. Kettős szívük van, az emberi és sárkányszívük édes harmóniában dobog a mellkasukban. Ilyen természetfeletti lényekről, hogy úgy mondjam, nem olvastam még, de kifejezetten tetszett a leírásuk.

A könyv végére a tetőfokára hág a hangulat, Irina tényleg mindent megtesz, hogy hatalmon maradjon. Izgultam a végén, pedig gondoltam, hogy úgyis mi nyerünk. Itt hadd mondjam el, mennyire örültem, mikor egyszer csak az a jelenet jött, hogy a herceg (Kol) egy csókkal ébreszti fel Hófehérkét (Lorelai). Annyira magával ragadott a történet, hogy teljesen megfeledkeztem arról, hogy ez a Hófehérke másképp. Örülök, hogy ez a motívum is bekerült a könyvbe, később biztos hiányoltam volna. Ahogy a törpéket is.

Sasha

Néhány szót kell szólnom Leóról. Nagyon kevés volt belőle! Igazán megkedveltem őt.

Továbbá az írónő tudását minősíti az is, hogy mikor Irina fejében voltam, majdnem megértettem és megsajnáltam a gonosz királynőt. Kis híján elhittem, hogy ő az áldozat, hogy valamilyen szinten igaza van, amiért a maga jussát követeli. Különösen akkor volt nehéz gonoszként tekinteni rá, mikor a szerelmes nőt láttam benne. Azt hiszem, ilyennek kell lennie egy jó gonosznak.

Olvasásra legfőkébb a 13-16 éves korosztálynak ajánlom. Ők biztosan elvesznek benne, de így huszonéves fejjel is kellemes időtöltés volt.
Köszönöm a Twister Media Kiadónak a lehetőséget!

Búcsúzóul néhány számomra kedves idézetet hozok nektek:
Kol gallérja

A szívem már a tiéd. Gyere, és vedd el.
 
– Nem akarlak bántani benneteket. Egyikőtöket sem – mondta Lorelai, azzal mondandója bizonyítékaként leengedte a kezét, mire Jyn megszakította az átváltozást. – Nem jelentek veszélyt sem rátok, sem Kolra.
– Ezt mondd Truggnak – jegyezte meg Jyn. – Az imént csaptad falhoz.
– Azért, mert meg akart félemlíteni! – csattant fel Lorelai. – És azért, mert megint nem vett fel nadrágot.


Irina kézbe vette a tükröt.
– Megnézzük, mi történik Eldr földjén?
Kol közelebb hajolt hozzá, a királynő pedig elmondta a varázsigét.
-Tükröm, tükröm, mond meg nékem, mi történik Eldr vidéken!
– Miért kell rímelnie? – morogta Trugg.


 – Ne tévesszen meg a bicegés, fiam. Ha bántod a hercegnőmet, úgy megkeserülöd, hogy olyat rémálmodban sem mernél látni.
– Tudom, mire vagyunk képesek, ha megakarjuk védeni azokat, akiket szeretünk-mondta Kol.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő