Ugrás a fő tartalomra

Sarah J. Maas: Crown of Midnight - Éjkorona

Calaena könyörtelen küzdelemben legyőzte ellenfeleit és a király bajnoka lett. Ezentúl a király ellenségeit kell elpusztítania, akik kegyetlen uralmának akarnak véget vetni. A lány azonban ahelyett, hogy eltenné őket láb alól, figyelmezteti őket és ezzel segít nekik. Szörnyű titkát eleinte még Chaolnak sem meri bevallani, akihez akarata ellenére egyre inkább vonzódik. Mennyire bízhat meg benne? Végül is Chaol a királyi testőrség kapitánya. A szívére vagy az eszére hallgasson?



Az idei év egyik legjobban várt könyvéről van szó. Körülbelül tavaly ilyenkor fedeztem fel az Üvegtrónt, ami totálisan magába bolondított. Nem volt kérdés, hogy amint lehetőségem van megszerezni a folytatást, egyből cselekedni fogok. És mi volt a reakcióm miután befejeztem? Nos, ledöbbentem, úgy éreztem mintha a szívem megállt volna, elviselhetetlenül vágytam arra, hogy magamhoz öleljem Chaolt, és én akartam lenni Celaena! Szóval ilyen egy igazi folytatás kérem szépen. Tökéletesen méltó az Üvegtrón folytatására, még túl is tett rajta.



Elképesztő módon mindenre emlékeztem az előző könyvből, pedig annak már jó egy éve is van. Megint csak beszippantott ez a módszeresen felépített világ. A titkos folyosók, a könyvtár, a rémjelek és Celanea lakosztálya is végig élénken éltek a szemem előtt. Hihetetlen, de nem egy elejtett mondat – ami még az Üvegtrónból származott – most kapott értelmet. Amúgy ez a kötet sem szűkölködik az utalásokból, ezek végig mozgásban tartották az agytekervényeimet, volt, hogy rá is jöttem dolgokra.

Chaol és Celaena
Az írónő zseniális, hogy Celaena történetét ilyen alaposan kigondolta és papírra vetette. Nem tudok belekötni semmibe, én teljesen elhittem, hogy ez az igazság, hogy Celaena és Chaol valahol a világban, tényleg léteznek és szembeszállnak a zsarnok királlyal, küzdenek a nép és a saját boldogságukért. És ez nagyon jó, hiszen mi értelme lenne a történeteknek, ha nem hinnénk benne? 

A cselekmény ott veszi kezdetét, hogy Celanea, mint a király bajnoka, halomra kaszabolja le azokat a személyeket, akik a királyi udvar ellen mozgolódnak. Nincs más választása, hiszen ha nem úgy cselekszik, ahogy a király rendelkezik, akkor Chaol fogja megszenvedni a lány hibáit. De az orgyilkos nem hazudtolja meg magát, úgy cselekszik, hogy mindenkinek (nagyjából) jó legyen. Ami rendkívül vakmerő dolog a részéről, hiszen nem csak a saját életét kockáztatja ezzel. Közben Nehemia hercegnő próbálja Celanea-t feltüzelni, hogy igen is tenni kell valamit, a jelenlegi király uralmát meg kell dönteni. De a lánynak nincs kedve még jobban belebonyolódni ebbe az egészbe, fel akar lélegezni, és a saját boldogságára akar koncentrálni. 

Ugyanis Chaol és a lány között végre fellobbant és beteljesedett az a szépen felépített szerelem, ami már az Üvegtrónban is libabőrössé tett. Még jobban beleszerettem a testőrkapitányba. Komolyan. Nagyon örültem, hogy végre mind a ketten átlépték azt a bizonyos határt és rájöttek, hogy sokkal nagyobb szükségük van egymásra, mint ahogy azt korábban gondolták. Ők ketten tökéletes párt alkotnak, végig izzott a levegő közöttük. De a sors kegyetlen.. itt is megbizonyosodhatunk efelől.. egy szörnyű, orbitális félreértés miatt veszélybe kerül minden, amit eddig sikerült felépíteniük.

Chaol és Celaena

Mindezek mellett végre megláthatjuk miért is félnek az emberek annyira Celaena-tól. Amikor a sors úgy hozza, hogy egy számára nagyon fontos személyt kell megvédenie, megmutatja az igazi sötét énjét és határozottan egy lelketlen gyilkológéppé változik. Hihetetlen, hogy nem őrült bele a lány ebbe a hatalmas katyvaszba, ami körülvette. Igaz, hogy voltak esetek, amikor teljesen kifordult magából és nem látott a dühtől.. én úgy fogalmaznék, hogy megőrült. Ám mindezek ellenére visszatudott jönni a felszínre, kitisztult a tudata és utánajárt a dolgoknak. Nagyon örültem, hogy már nem menekül a múltja elől, így ezáltal én is megismerhettem a történetét. Ami teljesen lesokkolt! még úgy is, hogy számítottam ilyesmire. Élt két lehetséges sztori a fejemben és mégis meglepett az írónő, nem tudtam maradéktalanul kitalálni a csattanót. Amikor olvastam az utolsó oldalt, teljesen lefagytam, a gondolkodásom is csődöt mondott.. és tudom, hogy mindenki így lesz ezzel.

Dorian herceg szála felkeltette az érdeklődésemet, kíváncsi vagyok, hogyan sikerül megoldani a problémáit és eltitkolni a titkolni valóját az apja elől. Biztos vagyok benne, hogy remek király lesz belőle.

A cselekmény igazán véres és néhol nagyon kegyetlen. De valahol meg olyan édes, mint a méz. Volt, hogy legszívesebben felüvöltöttem volna, vagy elsírtam volna magam.. de olyan eset is volt, hogy széles mosolyra húzódott a szám. Nagyszerű könyv, hiszen minden érzést kiváltott belőlem. Szerelmet, vágyat, gyűlöletet. Nagyon élveztem az egészet. Abszolút többször olvasós, – csak úgy mint az előző könyv – tuti, hogy meg fog tudni lepni második alkalommal is. 

Akarom a következő részt! Kérlek, mondjátok, hogy nem kell egy évet várni rá! :(

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Susan Ee: End ​of Days – A vég napjai (Angelfall 3.)

Az Angelfall trilógia befejező kötete. A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek. Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást? Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.

Lisa De Jong: When It Rains – Amikor esik…

Ő volt az első szerelmem, még mielőtt összeomlott az életem. És ő most többet akar, amit én nem tudok megadni neki. Minden megváltozott. Bárcsak elmondhatnám neki, miért… de képtelen vagyok. Senkinek nem mondtam el. Csak akkor ébredtem rá, mennyire szükségem van rá, amikor elment a főiskolára, és én teljesen magamra maradtam. Aztán egy nap belovagolt a városba Asher Hunt, azzal a sötét, varázslatos tekintetével és a pimasz mosolyával. Őt nem érdekelte, ki voltam azelőtt, egyszerűen csak életet lehelt abba, ami megmaradt belőlem. Sokan figyelmeztettek, hogy tartsam tőle távol magam, de ő segített elfeledni a fájdalmat, ami oly hosszú ideje fogva tartott. Nem hittem, hogy ez lehetséges, mielőtt ő besétált az életembe. Megsebeztek. Megmentettek. És reményre leltem. Sokáig azt hittem, hogy azon a bizonyos éjszakán végleg leíródott az életem, de aztán rájöttem, az csak egy új kezdet volt. Míg egy titok fenekestől fel nem forgatta a világomat… Újra.

Iron Fey - Vastündérek

Feltett szándékom volt, hogy ma Julie Kagawa-tól hozom a Vaskirálynőt. Az időjárás kedveskedett nekem, hogy úgy mondjam, ugyanis egész nap szakad a hó itt Győr-Moson-Sopron megyében. Varázslatos, tiszta Tír Na Nóg.. :) Vajon Ash is itt van? Hm. Team Ash! Ennek örömére jöjjön tehát a mai olvasnivaló. Julie Kagawa: Iron Fey - Vastündérek Vaskirály, Vashercegnő